Decizia unei companii sau institutii de a lasa igienizarea sediilor de lucru pe mana unei firme de curatenie poate avea mai multe avantaje, dar si dezavantaje. In primul rand, in ceea ce priveste avantajele, se urmareste axarea pe activitatea de baza a firmei fara a avea in grija problemele administrative legate de personalul de curatenie – gasirea personalului potrivit activitatii, salarii, carti de munca, plata impozitelor catre stat.
Apoi se reduc costurile legate de achizitionarea materialelor pentru curatenie si cele legate de acoperirea eventualelor pagube facute de catre angajati. Dezavantajele incheierii unui contract cu o firma de curatenie pot fi legate in special de pretul respectivului contract. Pentru aceasta seful departamentului administrativ dintr-o companie trebuie sa realizeze un cost de oportunitate. Acesta trebuie sa decida daca este mai avantajos pentru o companie sa aiba o firma de curatenie angajata care sa se ocupe de igienizarea imobilului unde se afla sediul de lucru sau este mai avantajos pentru companie sa aiba propriul personal de curatenie.